Aktualności Data publikacji: 10 listopada 2020

LinkedIn Stories w komunikacji marketingowej

Autor Beata Jurkschat Dyrektor Bura Marketingu i Komunikacji | PFR TFI

Już ponad połowę czasu w internecie spędzamy na urządzeniach mobilnych. Media cyfrowe, mobilne i społecznościowe zajmują dziś dużą część codziennego życia ludzi na całym świecie - wynika z raportu „Digital 2020. Digital Global Overview.”

Globalnie z internetu korzysta ponad 4,5 miliarda ludzi, a liczba użytkowników mediów społecznościowych przekroczyła 3,8 miliarda. Jednym z serwisów, który bardzo zyskuje na popularności, jest LinkedIn. Na świecie korzysta z niego już przeszło 700 milionów osób. Tylko w trakcie trzeciego kwartału 2020 r. globalna baza użytkowników zwiększyła się o ponad 25 milionów użytkowników.

Źródło grafiki: Linkedin.com

Coraz częstsze przenoszenie relacji do świata online, a także nowe możliwości, jakie oferuje użytkownikom LinkedIn, sprawiają, że serwis jest dziś największą na świecie siecią biznesową. LinkedIn stał się przestrzenią, w której jego użytkownicy poruszają różne tematy związane z biznesem, dzielą się doświadczeniem, udostępniają profesjonalne treści, zarówno w postaci krótkich postów, jak też bardziej rozbudowanych artykułów. Od niedawna użytkownicy mają do dyspozycji również - znane z Facebooka i Instagrama Stories - krótkie, maksymalnie 20 sekundowe video lub seria grafik, które są widoczne na profilach użytkowników jedynie przez 24 godziny od momentu ich dodania. Po tym czasie są automatycznie usuwane z profilu. Relacjonują to, co dzieje się tu i teraz, są krótkotrwałe, spontaniczne, ale też interaktywne i bardziej osobiste. To sprawia, że są bardzo angażujące i intrygujące. Właśnie w tym tkwi fenomen Stories. Świadomość, że będą dostępne tylko przez określony czas wywołuje poczucie pilności, konieczność szybkiego reagowania , by nie ominęły nas „ważne” treści.

Rozwiązanie wprowadzone w 2013 r. przez Snapchat, błyskawicznie zyskało popularność w sieci do tego stopnia, że założyciel Facebooka, Mark Zuckerberg, dla którego Snapchat stał się w pewnym momencie głównym konkurentem, chciał zapłacić za serwis 3 miliardy dolarów.

Czy spontaniczne, krótkie relacje mają szansę sprawdzić się na LinkedIn, który nastawiony jest przede wszystkim na profesjonalne treści?

Absolutnie tak! Coraz częściej korzystamy z internetu, a w szczególności z mediów społecznościowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Ten trend dotyczy także LinkedIn. W ubiegłym roku urządzenia mobilne wygenerowały 57% ruchu na LinkedIn. Choć może się to wydawać niewiele w porównaniu z 98% ruchu mobilnego na Facebooku, to widać, że stanowią większość.

Co więcej, pamiętajmy, że na rynku pracy i w biznesie swoje pierwsze kroki stawia młodsze pokolenie, które nie zna ery sprzed Web 2.0, a wymiana treści w społecznościach, krótkie, szybko przekazywane informacje, grafiki są naturalnym środowiskiem. Dlatego podobnych treści będzie szukać także w sferze biznesowej. Do tego dochodzi kwestia utrzymania uwagi. Dostępność mediów i nowych informacji w każdym miejscu i w każdym czasie sprawiają, że coraz trudniej zawalczyć o uwagę użytkowników Internetu. Badania wskazują, że dla pokolenia Z attention span, czyli czas koncentracji, wynosi tylko 8 sekund . Ta zmiana wymaga od nas nowego podejścia do formy treści, którymi się dzielimy.

W strategii obecności marki PFR TFI na LinkedIn przyjęliśmy, że chcemy dostarczać użytkownikom wartościowych, interesujących treści, mówić zarówno tym, co dzieje się w naszej organizacji, ale też dzielić się wiedzą, inspirować, motywować do działania i edukować. Jednocześnie staramy się, aby tematy związane z finansami, oszczędzaniem, edukacją ekonomiczną, które mogą wydawać się skomplikowane, a dla wielu stanowią wręcz tabu, przedstawiać w przystępny, atrakcyjny sposób. Dotychczas koncentrowaliśmy się przede wszystkim na tradycyjnych postach, infografikach i treściach video, jednak mając na uwadze, że także nasz profil coraz częściej odwiedzają użytkownicy urządzeń mobilnych, postanowiliśmy włączyć Stories do naszych narzędzi komunikacji. Chcemy w ten sposób zapewnić jeszcze większą dostępność informacji dla różnych grup interesariuszy. Co bardzo ważne z perspektywy marketera, Stories dają duże możliwości pozyskiwania informacji zwrotnej. Przez 24 godziny od opublikowania relacji możemy zobaczyć jej zasięg, liczony jako liczba unikalnych odbiorców, którzy wyświetlili nasze treści. W ten sposób otrzymujemy informację, które treści były najbardziej interesujące dla odbiorców.

W tym miejscu zapraszam do odwiedzenia naszego profilu, zawłaszcza za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Jak zawsze czekają tam na Was nowe treści.

Przejdź do profilu LinkedIn PFR TFI